У наказі Міністерства освіти і науки України № 240 від 26 червня 2000
року «Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у
загальноосвітніх навчальних закладах I - III ступенів», який діяв до 28
серпня 2013 року, зазначалось: «На основі календарних вчителі
розробляють поурочні плани, структура і форма яких визначається ними самостійно. Поурочний план може бути складений у вигляді конспекту, тез, таблиці тощо».
У
нині діючій Типовій інструкції з діловодства, яка затверджена наказом
Міністерства освіти і науки України № 1239 від 28 серпня 2013 року «Про
затвердження Типової інструкції з діловодства у загальноосвітніх
навчальних закладах усіх типів і форм власності» серед 35 перерахованих
типових документів(додаток 9), що обов’язково створюються під час
діяльності загальноосвітніх навчальних закладів немає ніяких конспектів
чи планів уроків.
У
«помаранчевому» наказі МОН України "Про подолання проявів бюрократизму в
освіті" 17.05.2005 N 297 п.1.4. чорним по білому зазначає - встановити,
що:
- єдиним документом у плануванні роботи навчального закладу є річний або семестровий план;
- календарне планування навчального матеріалу вихователі, вчителі,
майстри виробничого навчання, викладачі мають право здійснювати
безпосередньо у текстах робочих навчальних програм;
- розробка планів проведення навчальних занять є компетенцією педагога, який і визначає їх структуру і форму;
- планування роботи класних керівників, кураторів,
вихователів, бібліотекарів, керівників методичних об'єднань,
гуртків, спортивних секцій тощо здійснюються один раз на семестр. http://www.uazakon.com/document/fpart46/idx46914.htm
У зв'язку з численними скаргами вчителів у Міністерство освіти і
науки України на свавілля чиновників заступником міністра освіти Павлом
Полянським був направлений Лист МОН №1/9-630 від 05.12.2014 "Про
неухильне дотримання принципів гарантування свободи педагогічної
діяльності вчителя" https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v-630729-14
Там є всього чотири пункти, які варто вивісити в кожній учительські і в кожному управлінні освіти:
1. Календарне та поурочне планування здiйснюється вчителем у довiльнiй формi,
у тому числi з використанням друкованих чи електронних джерел тощо.
Формат, обсяг, структура, змiст та оформлення календарних планiв та
поурочних планiв-коспектiв є iндивiдуальною справою вчителя. Встановлення унiверсальних у межах навчального закладу, мiста, району чи областi стандартiв таких документiв є неприпустимим. Строки їхнього зберiгання вчителем також законодавчо не встановленi, а вiдтак вчитель самостiйно приймає про це рiшення.
2.
Створення, наповнення та зберiгання рiзноманiтних портфолiо, папок,
альбомiв тощо з напрацюваннями вчителя на паперових носiях, в тому числi
при пiдготовцi його до чергової чи позачергової атестацiї, участi в
конкурсах тощо не належить до передбачених законодавством видiв роботи й
не може вимагатися вiд вчителя керiвниками навчального закладу,
представниками методичних служб чи органiв управлiння освiтою.
3.
Законодавчi та пiдзаконнi акти у сферi освiти надають вчителевi право, а
побудова навчальних програм з предметiв передбачає можливiсть
перенесення вчителем урокiв, збiльшення кiлькостi годин на вивчення
окремих тем. Вiдтак, контроль щодо так званого «вiдхилення» вчителя вiд
календарного планування чи вiд матерiалiв пiдручника є неправомiрним i
неприпустимим.
4.
Вибiр форм та методiв викладання є винятково прерогативою вчителя й не
можуть регламентуватися нi адмiнiстрацiєю навчального закладу, нi
органами управлiння освiтою. Вимоги окремих керiвникiв щодо зведення
дiяльностi педагога до застосування ним лише традицiйної класно-урочної
форми проведення занять чи застосування тих чи iнших методик є
неправомiрними й вчитель не зобов’язаний їх виконувати.
Комментариев нет:
Отправить комментарий